Експерти центру зазначили, що новий проект стандарту успадкував від чинного перевантаження змісту шкільної освіти, який не засвоюється учнями і лише призводить до погіршення стану їх здоров’я.
"Особливо це стосується основної школи (5-9 класи), плани і програми якої найбільше перевантажені змістом і багатопредметністю. При цьому спроби перенести частину змісту освіти з основної школи у старшу не зроблено", - заявляють у Центрі освітнього моніторингу.
Також експерти ЦОМ звертають увагу на те, що відмова у 2010 р. від європейської моделі дванадцятирічної школи украй ускладнила завдання забезпечення в українських навчальних закладах якісної профільної освіти.
Зміст освіти у старшій профільній школі у проекті стандарту представлено лише на базовому рівні – тобто рівні обов'язкових вимог до загальноосвітньої підготовки учнів. Експерти з питань освіти вважають за необхідне розробити окремі вимоги стандарту для профільного рівня.
Загалом, в Центрі освітнього моніторингу оцінили винесений на громадське обговорення проект нової редакції Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти як можливу базу для подальшої роботи над документом.
Зокрема, в ЦОМ позитивно оцінили зроблену в проекті спробу переорієнтувати навчальний процес із запам’ятовування учнями інформації та відтворення набутих знань на формування важливих для життя навичок і вмінь.
Також в Базовому навчальному плані для старшої школи збалансовано співвідношення годин на вивчення обов’язкових предметів та предметів за вибором та частково оновлено зміст освіти, повідомили експерти центру.
В ЦОМ зауважили, що зауваження й пропозиції щодо проекту документа надіслано до МОНмолодьспорту.
Додатково див.: Проект державного стандарту базової і повної середньої освіти
Посилання за темою:
> Аналіз нових навчальних програм для початкової школи проведений експертами ЦОМ
За матеріалами: Освіта.ua