Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 06.05.2024, 15:20

КОРОВІЙСЬКИЙ ЛІЦЕЙ Чернівецької міської ради

Меню сайту
Наше опитування
Ви завітали до нас як
Всього відповідей: 1063
Міні-чат
Block title
Block content



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ДИРЕКТОР


00:26
ПЕДРАДА І ВСЕ, ЩО З НЕЮ ПОВ"ЯЗАНО

Щоб ефективно провести засідання педагогічної ради навчального закладу, слід заздалегідь визначити перелік питань, які на ньому будуть обговорювати. Розглянемо, як правильно скласти та оформити порядок денний засідання

Складання та оформлення
порядку денного засідання
педагогічної ради

Ключові слова: складання порядку денного засідання; зміст порядку денного засідання; пункти порядку денного засідання

Для забезпечення ефективності будь-якого засідання педагогічної ради, перед тим як безпосередньо розпочинати роботу над складанням порядку денного засідання [далі — порядку денного), слід визначити тему засідання. Вона має бути зрозумілою як організаторам, так і кожному члену педагогічної ради та відображати освітню проблему (або комплекс проблем), зазначену в річному плані роботи навчального закладу.

Отже, варто подбати про те, щоб формулювання питань порядку денного були конкретними і чіткими. Варто уникати подвійного тлумачення понять.

Що таке порядок денний?

Порядок денний є планом проведення будь-якого заходу, зокрема й засідання педагогічної ради. Що ретельніше ви обміркуєте питання, винесені на обговорення, то ефективнішим буде засідання.

Засідання педагогічної ради без заздалегідь продуманого порядку денного нерідко перетворюються на поверхове обговорення теми, на порожні розмови, під час яких складно зосередитися на ключових питаннях, виробити та ухвалити конструктивні рішення. Учасники непідготовлених засідань педагогічної ради нерідко вимушені гаяти час на очікування запитуваної інформації, що негативно впливає на ритм обговорення, а отже, і на його результативність.

Навряд чи хтось заперечить, що проект порядку денного доцільно скласти у письмовій формізаздалегідь та ознайомити з ним учасників засідання. Це дасть їм можливість зосередитися на тому, що необхідно зробити до, під час та після проведення засідання.

Вимоги до змісту порядку денного

Як слід формулювати питання порядку денного? Це залежить від цілей, які ставить адміністрація навчального закладу: довести ухвалені рішення до відома членів педагогічної ради чи підвищити їхню ініціативність та актуалізувати творчий потенціал.

Усі формулювання порядку денного можна розподілити на дві групи:

  • формулювання в термінах проблеми («Про роботу навчального закладу під час неблагополучної епідемічної ситуації»);
  • формулювання в термінах завдання («Про нові підходи до оцінювання навчальних досягнень учнів»),

У першому випадку проблему лише окреслено, тоді як у другому в загальному вигляді вже міститься рішення. Отже, другий варіант формулювання доцільно використовувати тоді, коли ще до засідання педагогічної ради відоме конкретне завдання, яке слід виконати. Саме про це необхідно поінформувати членів педагогічної ради, які ухвалять певні рішення щодо реалізації цього завдання у навчальному закладі.

Формулювання питання в термінах проблеми дає членам педагогічної ради можливість більш вільно і відкрито висловлювати свої ідеї, пропозиції, викладати своє бачення порушуваних питань і в результаті обговорення ухвалювати відповідні рішення.

Складаючи порядок денний, слід врахувати ще один момент. Питання, викладені в ньому, можна узагальнити чи деталізувати.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Великий за обсягом порядок денний — результат ретельного аналізу кожного питання

До речі, позначивши кожен пункт порядку денного відповідною приміткою (наприклад, для інформування, для обговорення, для прийняття рішення), ви зорієнтуєте запрошених на засідання осіб в тому, як поставитися до того чи того питання:

  • взяти до уваги це питання;
  • висловити свою думку щодо цього питання;
  • подати пропозиції щодо розв’язання питання.

Існують два протилежних погляди на те, в якій послідовності розміщувати питання для обговорення:

  • перший — спочатку винести на розгляд більш важливі та складні питання, оскільки на початку засідання присутні ще не втомилися і активно беруть участь в обговоренні;
  • другий — питання, що потребують дискусії та ретельного опрацювання, слід розглядати посеред засідання, а питання, на обговорення яких не витрачатиметься багато часу, — на початку і наприкінці засідання.

Правила складання та оформлення
порядку денного

Питання порядку денного розміщують за важливістю, складністю, часом, відведеним для їх обговорення.

Кожне питання, що розглядають, нумерують і зазвичай розпочинають прийменником «про». Наприклад:

  • Про стан викладання навчальних дисциплін у старших класах;
  • Про затвердження плану роботи навчального закладу на 2013/2014 навчальний рік;
  • Про дотримання планів реалізації експериментально-дослідницької роботи навчального закладу;
  • Про затвердження плану заходів на період зимових канікул 2012/2013 навчального року.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Не рекомендують оформлювати окремим пунк¬том порядку денного «Різне».

Після кожного питання порядку денного зазначають форму доповіді, ініціали, прізвище та посаду доповідача.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Не слід розглядати затверджений порядок денний як щось непорушне. Це — орієнтовний перелік питань, який можна доопрацьовувати як до, так і під час засідання педагогічної ради.

Якщо під час підготовки засідання педагогічної ради отримано оперативну інформацію, що змінює пріоритетність розглядуваних питань, порядок денний можна і потрібно змінювати

Пам’ятка
Контроль за виконанням рішень педагогічної ради

  • Поставте рішення педагогічної ради на контроль (зафіксуйте його за потреби в електронній базі документів навчального закладу, діловому щоденнику, журналі контролю, картці контролю тощо).
  • Визначте шляхи реалізації рішень педагогічної ради (перегляд відкритих заходів; проведення семінарів, навчально-методичних тренінгів тощо; вивчення та впровадження кращого педагогічного досвіду; апробація педагогічних інновацій; здійснення моніторингових досліджень тощо).
  • Прийміть за потреби адміністративне рішення (видання наказу, проведення наради при директорові, засідання піклувальної ради, батьківського комітету, ради навчального закладу, проведення загальних зборів, укладення угод тощо).
  • Включіть питання, які перебувають на контролі, до переліку питань комплексного (тематичного, вибіркового) вивчення.
  • Надайте допомогу тим педагогічним працівникам, які її потребують.
  • Організуйте проміжні форми контролю за виконанням рішень педагогічної ради (відвідування уроків, факультативів, курсів за вибором, позакласних заходів; проведення директорських контрольних робіт, зрізів навчальних досягнень учнів, вивчення рівня їхнього розвитку та вихованості; анкетування, проведення співбесід з учнями, учителями, батьками тощо).
  • Проаналізуйте стан реалізації рішень педагогічної ради.
  • Включіть до переліку питань порядку денного чергового засідання педагогічної ради питання щодо виконання рішень, ухвалених на попередньому засіданні педагогічної ради.
  • Зніміть з контролю рішення, ухвалені на попередньому засіданні  педагогічної ради (поінформуйте педагогічний колектив про остаточне виконання рішень педагогічної ради; зробіть відмітку про це в електронній базі документів навчального закладу, діловому щоденнику, журналі контролю, картці контролю тощо).
ДЖЕРЕЛО: http://kuncevo.ucoz.ru ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ № 06/2013
Переглядів: 1461 | Додав: Дирекція | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Контактна інформація
вул. Шкільна, 1-А,
с. Коровія, Чернівецький р-н,
Чернівецька обл., 60410

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Серпень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Block title
Block content

Copyright © 2009 - 2024 - Коровійський ліцей. Всі права захищено.