Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 29.04.2024, 12:13

КОРОВІЙСЬКИЙ ЛІЦЕЙ Чернівецької міської ради

Меню сайту
Наше опитування
Який Ваш улюблений предмет?
Всього відповідей: 440
Міні-чат
Block title
Block content



Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0

ДИРЕКТОР


13:35
Створення умов для навчання учнів перших класів

Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» від 13 травня 1999 р. № 651-ХІУ (із змінами) діти розпочинають навчання у першому класі, як правило, з 6 років. Навчання у початковій школі організовується за єдиним чотирирічним терміном. Період навчання дитини у першому класі є особливо важливим, адже у цьому віці з ігрової діяльності поступово формується навчальна діяльність, якою діти починають оволодівати. Навчальна діяльність вимагає від першокласників не лише значного розумового напруження, а й більшої фізичної витривалості, вольових зусиль. Тому створення сприятливого середовища для адаптації дітей до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме їм подальший благополучний розвиток, успішне навчання та виховання.

Вимоги щодо забезпечення належних умов для навчання і виховання учнів, зокрема і учнів першого класу, в загальноосвітніх навчальних закладах встановлено Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), затвердженими постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14 серпня 2001 р. № 63 (далі — ДСанПіН 5.5.2.008-01).

Під час організації навчання учнів першого класу особливу увагу слід приділяти таким питанням, як:

• облаштування:

— приміщень для організації навчально-виховного процесу з урахуванням специфіки проведення навчально-виховного процесу;кімнат для відпочинку (сну);

— приміщень для організації рухливих ігор;

— відокремлених туалетних кімнат;

— відокремлених гардеробів з обов’язковим виділенням секцій для кожного класу;

• діяльність груп продовженого дня;

• харчування першокласників;

• медичне обслуговування;

• робота з батьками.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України «Організація навчально-виховного процесу у першому класі» від 2 липня 2007 р. № 1/9-407 є чинним.

Особливу увагу також необхідно приділяти збереженню та зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. З цією метою важливо організувати активну співпрацю вчителів з батьками або особами, які їх замінюють, з медичними працівниками загальноосвітнього навчального закладу, практичним психологом, з учителями-«предметниками», вихователями груп продовженого дня. Результатами такої співпраці є:

• поліпшення вивчення індивідуальних можливостей та стану здоров’я кожного першокласника;

• здійснення особистісно орієнтованого навчання та виховання;

• впровадження здоров’язбережувальних технологій навчально-виховного процесу;

• спільна підготовка і проведення батьківських зборів;

• бесіди з батьками на психолого-педагогічну тематику тощо.

Облаштування приміщень

Склад і площі приміщень загальноосвітнього навчального закладу розраховують з огляду на призначення приміщень, наповнюваність класів (груп) під час різних навчальних занять та показники розрахункової площі на одного учня (див. табл.).

Назва приміщення

Площа (м2 на одного учня)

Класна кімната

2,4*

Спальна кімната

2,0

Ігрова кімната

2,0

Рекреація

1,0

Туалети

0,2

Гардероб

0,2



* Площу класної кімнати наведено з розрахунку наповнюваності класу 25 учнями. Якщо у класі налічується понад 25 учнів, то площу класної кімнати розраховують з нормативу 2,0 м2 на кожного учня.

 

Облаштування приміщень для організації
навчально-виховного процесу

Класні кімнати (навчальні приміщення) для учнів І-IV класів слід розміщувати на першому поверсі в окремому блоці, ізольовано від приміщень для учнів інших вікових груп. Класні кімнати також мають бути ізольованими від приміщень, які є джерелами шуму і запахів (майстерні, спортивні й актові зали, харчоблок тощо).

Навчальні приміщення не повинні бути прохідними. Вхід до них слід передбачати тільки з боку передніх парт або столів. Вони мають бути розміщені таким чином, щоб зручний зв’язок був не лише між ними, а й із спортивною залою, їдальнею.

Обідні зали мають бути обладнані столами на 4, 6,10 місць і стільцями або табуретами. Столи повинні мати гігієнічне покриття, що легко миється, стійке до дії гарячої води і дезінфікуючих засобів. Столи щодня миють гарячою водою з кальцинованою содою та милом, а після кожного прийому їжі протирають вологими і чистими ганчірками. Для учнів початкових класів висота столів та стільців має відповідати їх зросту. Меблі для них встановлюють окремо від столових меблів для середніх та старших класів.

Для харчування учнів не рекомендується використовувати емальований та алюмінієвий посуд, а пластмасовий посуд багаторазового використання та надщерблений посуд використовувати заборонено.

Облаштування кімнат для відпочинку (сну)

Для організації денного відпочинку учнів першого класу адміністрація загальноосвітнього навчального закладу повинна облаштувати кімнати відповідно до вимог законодавства щодо охорони праці, санітарно-гігієнічних правил та норм.

Відповідно до ДСанПіН 5.5.2.008-01 ширина рекреаційних приміщень при однобічному розміщенні навчальних приміщень має бути не меншою 2,8 м. Площа рекреаційних приміщень розраховується для кожного поверху і має бути не меншою 2,0 м2 на одного учня. Під час будівництва або реконструкції загальноосвітнього навчального закладу слід надавати перевагу рекреаційним приміщенням загального типу.

Кімнати для відпочинку (сну) для першокласників мають бути обладнаними ліжками з жорстким ложем.

Забороняється обладнувати спальні кімнати двохярусними ліжками.

Облаштування приміщень для організації рухливих ігор

Для організації рухливих ігор адміністрація навчального закладу повинна облаштувати відповідне приміщення, щонайменше одне на паралель класів. У ньому необхідно розмістити столи невеликих розмірів для проведення настільних ігор, стенди для змінних виставок дитячих робіт, килими тощо.

Облаштування туалетних кімнат та гардеробів

Адміністрація навчального закладу має облаштувати відокремлені туалетні кімнати та гардероби для учнів першого класу. Гардероб розміщують на перших поверхах блоків навчального закладу з обов’язковим обладнанням секцій для кожного класу.

Організація діяльності груп продовженого дня

Групи продовженого дня створюють у навчальних закладах за наявності у них:

• необхідної навчально-матеріальної бази;

• умов для організації денного відпочинку (сну] в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу;

• умов для організації харчування дітей відповідно до ДСанПіН 5.5.2.008-01.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу» від 5 жовтня 2009 р. № 1121 зарахування учнів до групи продовженого дня та їх відрахування здійснюються згідно з наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу на підставі відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють. Заяви про зарахування учнів до групи продовженого дня приймають на початку кожного навчального року, як правило, до 5 вересня.

Групи продовженого дня рекомендується комплектувати за принципом «клас — група» або на базі паралельних класів.

Для першокласників, які відвідують групу продовженого дня, необхідно організовувати:

• прогулянки тривалістю не менш як 1 год. 30 хв.;

• в приймання їжі тривалістю не менш як 30 хв.;

• денний відпочинок (сон) тривалістю не менш як 1 год. ЗО хв.;

• проведення спортивно-оздоровчих занять тривалістю не менш як 35 хв.;

• проведення занять у гуртках, секціях;

• проведення екскурсій.

Для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, адміністрація загальноосвітнього навчального закладу має облаштувати відповідне приміщення з додержанням вимог законодавства щодо охорони праці, правил пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних та державних будівельних правил та норм.

Тривалість перебування учнів у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватися.

Організація харчування першокласників

Харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах здійснюється відповідно до норм харчування дітей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. № 1591.

Відповідно до Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 1 червня 2005 р. № 242/329 (далі — Порядок № 242/329) відповідальними за організацію харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, за матеріально-технічний стан харчоблоку (їдальні, буфету), додержання вимог санітарного законодавства є засновники (власники), керівники цих закладів та організації (підприємства), що забезпечують харчування дітей.

Для учнів початкових класів, що навчаються у групах продовженого дня, варто організувати триразове харчування (сніданок, обід та підвечірок). Підвечірок має становити 10% добової калорійності раціону.

Для учнів перших класів другий сніданок слід організовувати після другого уроку, а обід — о 13-14 годині.

При харчоблоці мають бути списки учнів, які перебувають на диспансерному обліку і потребують дієтичного харчування.

Безоплатне харчування учнів у навчальних закладах з денною формою перебування здійснюється лише у робочі дні. У разі відсутності учнів під час навчання компенсація за харчування не проводиться.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Продукти харчування та продовольча сировина мають надходити до навчальних закладів разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи тощо).

Наказом керівника навчального закладу призначається особа, відповідальна за організацію харчування дітей. До обов’язків особи, відповідальної за організацію харчування дітей, входять:

• координація діяльності з роботою медичного персоналу щодо контролю за харчуванням дітей;

• відпрацювання режиму і графіка харчування дітей, режиму чергування педагогічних працівників в обідній залі;

• опрацювання інформації щодо кількості дітей, які потребують гарячого харчування (у тому числі дітей пільгових категорій);

• участь у бракеражі готової продукції (за відсутності медичного працівника);

• контроль за додержанням дітьми правил особистої гігієни та вживанням готових страв, буфетної продукції;

• контроль за санітарно-гігієнічним станом обідньої зали тощо.

Облік дітей, охоплених безоплатним харчуванням, здійснює класний керівник (учитель початкових класів), який вчасно повідомляє про наявність учнів особу, відповідальну за організацію харчування.

Спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» від 15 серпня 2006 р. № 620/563 визначено, що буфети загальноосвітніх навчальних закладів мають забезпечуватися, насамперед, продуктами харчування натурального походження з високою харчовою і біологічною цінністю, у тому числі тими, що містять білок тваринного походження.

Заборонено замовляти, приймати та використовувати м’ясо та яйця водоплавної птиці, м’ясо, яке не пройшло ветеринарного контролю, м’ясні обрізки, субпродукти (діафрагму, кров, легені, нирки, голови тощо), за винятком печінки та язика, а також свинину жирну, свинячі баки, річкову та копчену рибу, гриби, соуси, перець, майонез, вироби у фритюрі, у тому числі чіпси, вироби швидкого приготування, газовані напої, квас, натуральну каву, кремові вироби, вершково-рослинні масла та масла з доданням будь-якої іншої сировини (риби, морепродуктів тощо). Заборонено також використовувати продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку, консерванти.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Включення до асортименту шкільних буфетів нових продуктів та страв проводиться лише за умови отримання позитивного висновку Міністерства охорони здоров’я України.

Організація медичного обслуговування учнів

Згідно зі статтею 22 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13 травня 1999 р. № 651-ХІУ загальноосвітній навчальний заклад забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів (вихованців). Медичне обслуговування учнів першого класу здійснюють медичні працівники загальноосвітнього навчального закладу та закладу охорони здоров’я.

Порядок здійснення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2009 р. № 1318 (із змінами).

Медичне обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів передбачає проведення медичних профілактичних оглядів. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до пункту 4 Порядку здійснення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів» від 27 серпня 2010 р. № 788 учні початкових класів проходять обов’язковий медичний профілактичний огляд у загальноосвітніх навчальних закладах.

Наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про удосконалення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів» від 16 серпня 2010 р. № 682 затверджено Схему періодичності обов’язкових медичних профілактичних оглядів учнів загальноосвітніх навчальних закладів та форму первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», а також інструкцію щодо її заповнення.

Відповідно до розділу III статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 6 квітня 2000 р. № 1645-ІІІ (із змінами) питання відвідування загальноосвітнього навчального закладу дітьми, які не отримали профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, вирішується індивідуально за рішенням лікарсько-консультативної комісії з залученням епідеміолога територіальної санепідемстанції.

Урахування специфіки проведення
навчально-виховного процесу

... ... ...

(Читати текст повністю...)


http://kuncevo.ucoz.ru

За матеріалами: Лідія ЩЕРБАКОВА, головний спеціаліст сектору початкової освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ, №8/2011 

Переглядів: 1835 | Додав: Дирекція | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Контактна інформація
вул. Шкільна, 1-А,
с. Коровія, Чернівецький р-н,
Чернівецька обл., 60410

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Block title
Block content

Copyright © 2009 - 2024 - Коровійський ліцей. Всі права захищено.