Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 29.04.2024, 08:45

КОРОВІЙСЬКИЙ ЛІЦЕЙ Чернівецької міської ради

Меню сайту
Наше опитування
Ви завітали до нас як
Всього відповідей: 1063
Міні-чат
Block title
Block content



Статистика

Онлайн всього: 32
Гостей: 32
Користувачів: 0

ДИРЕКТОР


12:11
Зверніть увагу на безпечне проведення уроків та занять з фізичної культури
Ключові слова: дитячий травматизм; дії учителя фізичної культури щодо запобігання травмуванню учнів; акт-дозвіл на проведення уроків та занять у спортивній залі; акт перевірки на надійність спортивного обладнання та спортивних споруд; схема візуального визначення втоми учнів під час фізичного навантаження

За статистикою, випадки травмування у школі найчастіше тра-пляються під час уроків та занять з фізичної культури.

Відповідно до Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 2 серпня 2005 р. № 458, та Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 1 серпня 2001 р. № 563, учитель несе особисту відповідальність за збереження життя і здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу, забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних вимог та вимог техніки безпеки під час проведення урочних та позаурочних форм фізичного виховання.

Пропонуємо практичні поради, виконання яких учителем фізичної культури дозволить знизити вірогідність отримання травми дітьми, а отже — зробити урок чи заняття більш безпечним.

На початку навчального року учитель фізичної культури має: 

• перевірити у складі комісії готовність спортивної зали до уроків та занять фізичною культурою; оформити відповідний акт-дозвіл; 

• взяти участь у проведенні аналізу готовності спортивних споруд і обладнання до навчального року, зокрема:

— оцінити стан спортивного обладнання, надійність закріплення конструкцій (особливо гімнастичних кілець, шведських стінок, канату, баскетбольних кілець та щитів, футбольних воріт на шкільному майданчику, тренажерів, нестандартного обладнання тощо;

— провести випробування брусів, колоди, перекладин;

— зафіксувати результати випробувань у журналі перевірки спортобладнання;

— затвердити у директора загальноосвітнього навчального закладу акт перевірки на надійність спортивного обладнання та спортивних споруд;

• ініціювати проведення медичних профілактичних оглядів учнів (бажано до 1 жовтня поточного року);

• записати висновки медичного огляду учнів у журнал учителя фізичної культури;

• разом з медичним працівником перевірити медичну аптечку спортивної зали та доповнити її медикаментами, перев’язувальними засобами, необхідними для надання першої долікарської допомоги;

• розробити та затвердити документи планування з фізичної культури (план-графік, поурочні плани, плани-конспекти уроків, план внутрішньошкільних спортивно-масових заходів);

• підготувати спортивну залу до уроків та занять згідно з вимогами Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПІН 5.5.2.008-01);

• поновити і затвердити інструкції з техніки безпеки під час проведення уроків та занять з фізичної культури.

Протягом першого місяця навчального року учителю фізичної культури слід:

• з 1 вересня по 1 жовтня проводити уроки та заняття без виконання учнями контрольних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 27 листопада 2008 р. № 1078);

• за допомогою адміністрації закладу ініціювати присутність медичного працівника на уроках фізичної культури;

• навантаження на уроках та заняттях підвищувати поступово;

• у разі виявлення негативної реакції організму учнів на фізичне навантаження — зменшувати його поступово, наприклад, після бігу переводити учнів на прискорену ходьбу, а потім — на ходьбу у звичайному темпі;

• проводити з учнями гіпервентиляцію легенів; вимірювати частоту серцевих скорочень (ЧСС).

На першому уроці чи занятті навчального року учитель фізичної культури має:

• опитати кожного учня про стан здоров’я та перенесені протягом літніх канікул захворювання; провести інструктаж з техніки безпеки;

• оформити журнал з техніки безпеки;

• нагадати учням про те, що наявність спортивної форми на уроці фізичної культури та занятті — обов’язкова;

• нагадати про необхідність дотримання гігієнічних норм на уроках та заняттях з фізичної культури.

Перед кожним уроком чи заняттям учителю фізичної культури слід:

• перевірити санітарний стан місця проведення уроку чи заняття;

• опитати учнів про стан їхнього здоров’я (у разі поганого самопочуття учня направити його до медичного працівника);

• перевести учнів, які прийшли на урок чи заняття після хвороби, у кінець колони для виконання завдань з меншим навантаженням;

• перевірити відповідність спортивної форми учнів модулям програми та умовам проведення уроку чи заняття;

• виміряти ЧСС (бажано індивідуально) в учнів, які приступили до уроків чи занять після хвороби або тимчасово направлені лікарем у підготовчу групу;

• нагадати учням правила дотримання техніки безпеки на уроці чи занятті.

Гіпервентиляція (з др.-грец. Ϋπέρ — над, зверху та латин, ventilatio — провітрювання) — процедура інтенсивного дихання, що призводить до зниження вуглекислого газу та підвищення вмісту кисню у крові

На початку уроку чи заняття учителю фізичної культури потрібно:

• підвищувати навантаження на організм учнів поступово;

• підготувати учнів до навантаження; виконати з учнями загально-розвивальні вправи для розминки усіх груп м’язів, а також спеціальні вправи для виконання завдань за модулями програми;

• нагадати учням правила техніки безпеки під час виконання вправ;

• здійснювати контроль за учнями, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної та підготовчої медичних груп.

Під час основної частини уроку чи заняття учитель фізичної культури має:

• страхувати учнів під час виконання ними фізичних вправ;

• поступово збільшувати навантаження, не порушуючи структури уроку;

• нагадувати учням правила техніки безпеки під час виконання завдань;

• стежити за зовнішніми реакціями організму учнів на фізичне навантаження (див. Додаток 4);

• коригувати навантаження на організм учнів залежно від результатів вимірювання ЧСС;

• давати окремі завдання учням, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної або підготовчої медичної групи;

• контролювати (бажано індивідуально] ЧСС в учнів, які приступили до уроків чи занять після хвороби або тимчасово направлені лікарем до підготовчої групи;

• проводити гіпервентиляцію легенів після значних навантажень;

• протягом уроку тримати у полі зору учнів усього класу.


Додаток 4
Схема візуального визначення втоми учнів під час фізичного навантаження

Об’єкт спостереження

Ознака втоми

Колір шкіри обличчя

значне почервоніння

Міміка

вираз обличчя напружений

Пітливість

виразна у верхній половині тіла

Дихання

сильно прискорене уривчасте дихання через рот

Рухи

хитання, нетверда хода

Самопочуття

скарги на втому, біль у м’язах, пришвидшене серцебиття, задуху, шум у вухах, запаморочення

Увага

помилки при виконанні команд, нечітке виконання команд


Наприкінці уроку чи заняття учителю слід:

• поступово знизити навантаження на організм учнів; провести з учнями гіпервентиляцію легенів; виміряти ЧСС;

• за потреби виконати з учнями додаткові вправи на розслаблення та зосередження уваги;

• нагадати учням про необхідність гігієнічних процедур після завершення уроку чи заняття.

На початку кожного модуля учителю необхідно:

• провести інструктаж з техніки безпеки під час виконання вправ модуля та поставити підпис у журналі з техніки безпеки про проведення інструктажу;

• перевірити наявність підписів учнів у журналі з техніки безпеки.

У разі травмування учня під час уроку чи заняття учитель фізичної культури зобов’язаний:

• надати першу долікарську допомогу;

• викликати медичного працівника та повідомити про травмування учня керівника загальноосвітнього навчального закладу;

• викликати швидку допомогу (за необхідності).

Однією з умов виховання гармонійної особистості є її фізичний розвиток, тому у школі учні обов’язково мають відвідувати уроки та заняття з фізичної культури. Однак варто зазначити, що фізична культура водночас є уроком підвищеної небезпеки: виконуючи різні вправи, беручи участь у рухливих командних іграх, учні можуть травмуватися


За матеріалами:
ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ШКОЛИ, №1/2012
Переглядів: 2609 | Додав: Дирекція | Теги: http://kuncevo.ucoz.ru | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Контактна інформація
вул. Шкільна, 1-А,
с. Коровія, Чернівецький р-н,
Чернівецька обл., 60410

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Block title
Block content

Copyright © 2009 - 2024 - Коровійський ліцей. Всі права захищено.