Перш за все, розроблення нормативно-правового акта зумовлено необхідністю уведення в загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням посади асистента вчителя. Таку посаду може обіймати особа, яка має педагогічну освіту та пройшла курсову перепідготовку щодо роботи в умовах інклюзії. Основні завдання асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням полягають в адаптації змісту та методів навчання до можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами; застосування під час уроку системи корекційних заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу. Асистент вчителя разом з учителями збагачує навчальну програму та допомагає учням з порушеннями психофізичного розвитку набувати знань, вмінь та навичок, які будуть їм необхідні для повноцінного життя в класі, школі, суспільстві. Окрім того, компенсацію труднощів дитини з особливими освітніми потребами у засвоєнні навчальної програми може забезпечити тільки супровід такої дитини в особі асистента вчителя. Посада асистента вчителя у класі з інклюзивним навчанням передбачена Порядком організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872; Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 16.12.2010 № 1205 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.12.2010 за № 1308/18603. Водночас, постановою забезпечені конституційні права і державні гарантії педагогічним працівникам, які працюватимуть у ЗНЗ з інклюзивним навчанням на посаді асистента вчителя, передбачені для педагогічних працівників, працюючих з дітьми, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку. За матеріалами:http://pedpresa.com |