Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 04.05.2024, 22:27

КОРОВІЙСЬКИЙ ЛІЦЕЙ Чернівецької міської ради

Меню сайту
Наше опитування
Ви завітали до нас як
Всього відповідей: 1063
Міні-чат
Block title
Block content



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Психолог радить

У категорії оголошень: 32
Показано оголошень: 26-30
Сторінки: « 1 2 ... 4 5 6 7 »



АГРЕСІЯ У ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ: ПРИЧИНИ, СПОСОБИ КОРЕКЦІЇ, ПРАВИЛА ДЛЯ ДОРОСЛИХ 

Що ж таке агресія? Важко дати однозначне визначення терміну «агресія». У цілому вважають, що агресія - це деструктивна поведінка, яка суперечить нормам і правилам співіснування у суспільстві, яка приносить фізичний і моральний збиток людям або викликає у них психологічний дискомфорт.

Чому ж діти поводяться агресивно? Причин може бути декілька, і до агресивної поведінки найчастіше призводить будь-яка їх комбінація. Це можуть бути особливості організму. Виникненню агресії можуть сприяти деякі соматичні захворювання. Також ні для кого не секрет, що вроджені особливості темпераменту мають певний вплив на нашу поведінку: це і швидкість проведення нервових імпульсів, і збудливість, і особливості гормонального фону. Але це лише фізіологічна особливість, головну роль все ж таки відіграють соціальні фактори, зокрема - сім'я.

Несприятлива ситуація в родині, школі, виховання можуть бути причиною агресивної поведінки. Якщо дитині не вистачає уваги і турботи з боку батьків, вона може ставати жорстокою і озлобленою. У дитинстві великий вплив на ідентифікацію дітей мають батьки, і якщо в сім’ї присутня агресія, яка сприймається дитиною як нормальне явище, то з великою ймовірністю у дитини виникають відповідні «трафарети» поведінки. Нерідко дорослий або одноліток відповідає на дитячу агресію агресією, що призводить до замкнутого кола: сторони відповідають злом на зло.

Дуже поширеною помилкою багатьох батьків є заборона будь-яких агресивних дій, а також покарання за неї. Дорослі часто вважають, що агресія дорівнює насильству, і забороняють дітям гратися в ігри навіть з найменшими «ворожими» проявами. Якщо така ситуація повторюється декілька разів, то дитина не вчиться розуміти і контролювати себе, а тільки стримує в собі гнів, що призводить до різних негативних наслідків аж до психосоматичних захворювань.

У підлітків до перерахованих вище причин може додаватися фактор вікового кризи. Значимість кризи підліткового віку часто переоцінюють, тавсе ж вона може сильно впливати на настрій і поведінку дитини.

У дітей шкільного віку агресію потрібно діагностувати. А для проведення кваліфікованої діагностики агресивності слід звернутися до фахівця-психолога, який зможе оцінити ступінь вираженості і закріплення агресивної поведінки, використовуючи різні методики: опитувальники, анкети для батьків, бесіду з дитиною, спостереження, проектні методики, тести і інше. Не варто батькам самим шукати методики в Інтернет мережі і самостійно намагатися поставити психологічний діагноз дитині. По-перше, знайдений матеріал може бути неякісним або втратити актуальність. По-друге, занадто велика суб'єктивність і батьків, і дитини, вони вже пов'язані взаємостосунками, що неодмінно позначиться на чистоті дослідження. По-третє, діагностика зазвичай включає в себе цілу «батарею» методик, і недостатньо заповнити одну анкету, щоб оцінити агресивність дитини.

Не варто зволікати з походом до фахівця: чим раніше буде проведена діагностика та надано рекомендації, тим легшою буде корекція.

Способи корекції агресії у дітей шкільного віку різні. Як же допомогти агресивній дитині? Перш за все потрібно зрозуміти, що дитина поводиться агресивно не тому, що вона погана або неправильна, а тому, що не знає, як інакше вирішити ситуацію або привернути до себе увагу. І завдання дорослих - допомогти маленькій людині, а не звинувачувати і принижувати її.

Саме тому дорослим варто дотримуватися деяких правил:

  1. Повинен бути зворотній зв'язок щодо конкретних вчинків дитини, а не про її особистість. Замість того, щоб говорити дитині, що вона погана, невихована і т.д., слід звертатися до фактів (що сказала / зробила, як при цьому поводилася. Є ще одна обов’язкова умова, якої треба дотримуватися. Так зване правило «тут і зараз», тобто, не прагнути пригадати дитині всі схожі випадки, які траплялися, можливо, у минулому).
  2. Використовувати «Я-повідомлення». Слід говорити НЕ «Чому ти досі не прибрав іграшки?», А «Мені неприємно, що навколо такий безлад. А тобі?».
  3. Контролювати власні негативні емоції, знімати напругу ситуації. Відповідна агресія у вигляді криків, заборон і недовіри викличе у відповідь тільки більший опір дитини. А ось демонстрація моделі конструктивної неагресивної поведінки допоможе згладити конфлікт і дасть дитині приклад для наслідування.
  4. Обговорювати вчинок дитини наодинці. Обговорювати інцидент з агресивною поведінкою потрібно якомога швидше, спокійно і адекватно, без свідків і засудження на публіці.
  5. Спокійно ставитися до ситуації, де проявляються елементи незначної агресії.
  6. Заохочувати навіть мінімальні позитивні зміни у дитині. Так дитина відчує, що її люблять, приймають і цінують.

Дотримання цих правил допоможе вибудувати контакт з агресивною дитиною, створить атмосферу довіри, в якій дорослий - це друг і помічник.

Та все ж, як працювати з агресивною дитиною?.. Робота з агресивною дитиною повинна вестися в трьох напрямках.

Робота з її гнівом. Необхідно навчити дитину прийнятним способам вираження фізичної і вербальної агресії. Ними можуть бути: спортивні ігри (біг, стрибки, метання м'ячів); підручні засоби (легкі м'ячики, м'які подушки, гумові молотки, газети - все, що можна безпечно бити, кидати, м'яти, комкати); гра з піском, водою, пластиліном, глиною (ігри з піском і водою заспокоюють, крім того, в піску можна закопати фігурку, що символізує ворога. Із глини або пластиліну можна зліпити фігурку кривдника, зім'яти і відновити її при бажанні); різні вправи на зняття м'язевого напруження; гра «обзивалки». Заздалегідь домовляємося з дітьми, якими необразливими словами можна називати один одного (це можуть бути назви фруктів, овочів, меблів, дерев і т.д.). Потім по колу в швидкому темпі передаються обзивалки, сформульовані так: «А ти, ..., морквина!». Слід домовитися про те, що це гра, тому один на одного ми не ображаємося. У заключному колі обов'язково потрібно сказати сусідові що-небудь приємне: «А ти, ..., сонечко!»; «Торбинка для криків». Перед початком уроку чи заняття або в момент «закипання» гніву кожен може підійти і як можна голосніше крикнути на нього. Після заняття діти можуть «забрати» свій крик назад, якщо захочуть.

Навичкам розпізнавання і контролю негативних емоцій потрібно навчатися. Агресивним дітям складно розпізнавати свої і чужі емоції. Можна допомогти їм навчитися це робити за допомогою таких дій. Це може бути використання в класі плакатів із зображеннями різних емоційних станів (з назвами емоцій або без, в останньому випадку можна попросити дитину назвати емоцію зображеного на картинці). Дітей можна попросити намалювати малюнки на теми «Коли я серджуся», «Коли я радію» і т.д. Додайте на великому аркуші на стіні заздалегідь намальовані фігурки людей, зображених в різних ситуаціях, але без промальованих осіб. Тоді дитина зможе при бажанні підійти і завершити малюнок, а також прокоментувати його.

Дуже часто емоційній реакції передує тілесне відчуття. Вчасно реагуючи на сигнали тіла, можна оцінювати свій емоційний стан. Спочатку можна ставити дитину перед дзеркалом і просити її описати свій настрій і почуття в даний момент. Потім можна обходитися без дзеркала, просто ставлячи питання. Велике значення мають ігри. Наприклад, гра «Камінчик в черевику». Суть гри: наші негативні переживання дуже схожі на маленький камінчик в черевику - спочатку він не дуже заважає, але поступово завдає все більшого дискомфорту. І якщо його не витрусити, то на наступний день, надягаючи черевики, ми знову відчуємо біль. Якщо ж при щонайменшій незручності ми позбудемося камінчика, то нога залишиться неушкодженою. Тому корисно говорити про свої проблеми відразу, як тільки їх помітиш.

Формування здатності до емпатії, довіри, співчуття, співпереживання.

Не вміючи розпізнавати емоції оточуючих, агресивна дитина зазнає труднощів з емпатією, вона не здатна поставити себе на чиєсь місце. Вважається, що якщо агресор зможе поспівчувати «жертві», його агресія в наступний раз буде слабкішою. Саме тому системна робота щодо розвитку співпереживання є такою важливою.

Розглянуто на засіданні педагогічної ради Коровійської ЗОШ І-ІІІ ст. (протокол №1 від 30.08.2019 р.)

Флюндра Ю.В. – практичний психолог Коровійської ЗОШ І-ІІІ ст., спеціаліст  вищої категорії, «практичний психолог-методист»

Події, люди, факти | Переглядів: 409 | Дата: 23.09.2019 | Коментарі (0)

 Для молодого спеціаліста-психолога,  школа – це гарна нагода здобути безцінний досвід роботи з усіма учасниками навчально-виховного процесу школи щодо розв’язання різноманітних психологічних ситуацій.

  Сьогодні, 28.09.2016 р., до нас завітали в гості практичні психологи-початківці із навчальних закладів Глибоцького району та методист РМЦ Колесник Альона Іванівна на перше у 2016/2017 н.р. засідання Районної ШКОЛИ МОЛОДОГО ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА, якою опікується Флюндра Юлія Василівна, практичний психолог Коровійської ЗОШ І-ІІІ ст.

   Робота кипіла протягом всього дня і, в неформальній обстановці на практичних матеріалах та конкретних прикладах, слухачі школи мали можливість удосконалити свої знання, вміння, а також отримали кваліфіковану методичну допомогу в питаннях документування та планування роботи практичного психолога та й інших вкрай важливих питаннях.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ-ПОЧАТКІВЦІВ(МАТЕРІАЛИ ДО ШМСП)

Події, люди, факти | Переглядів: 608 | Дата: 29.09.2016 | Коментарі (0)

Інформаційні матеріали щодо профілактики правопорушень й формування здорового способу життя

До уваги керівників навчальних закладів, учителів
Розміщуємо інформаційні матеріали, які були представлені на нараді 17.12.2010 
Події, люди, факти | Переглядів: 944 | Дата: 18.09.2011 | Коментарі (1)

У кожної дитини в душі є куточок для казки . У маленькій казці всередині живе він, такий чудовий, і, звичайно ж, його герої. Вони можуть бути як хорошими, так і поганими. 
 
Ви запитаєте, від чого це залежатиме? Думаю, все-таки від батьків в першу чергу. Напевно, дуже важливо дитині з дитинства прищеплювати смак до хорошого, вічного і доброго. І я зовсім не прихильниця того, що багато хто вважає, що реальний світ з часом зробить кожного в міру жорстоким. Зовсім це не так. І це не привід для того, щоб  виховувати дітей в строгому, серйозному режимі. Від цього дитина навряд чи стане сильнішою. Швидше -  жорстокішою. 

Ну, хіба ви ставите перед собою мету виростити монстра?
 
Думаю, що ні ... Саме тому дітей треба балувати. Але тільки так, щоб все було в міру. Адже в кожній  пустощі є край. Ось вашим завданням,  як хорошого батька, є постійне балансувати на цій межі. А результатом буде добре, улюблене всіма створіння - ДИТИНА. 

А вередують нещасливі ДІТИ. Яких виховують в жорстких рамках.  
 
Як боротися з дитячими капризами:
1. Дитина повинна завжди відчувати, що  може робити все, що захоче. Тобто заборони, будь-які категоричні «ні» повинні бути "одягнені"  у форму «так, все можна, але тільки якщо ...». Тобто будуйте спілкування з дитиною за принципом компромісу. Між іншим, застосування цього методу в майбутньому розкриє горизонти для вашої дитини в плані ідеї про те, що всі проблеми можна вирішити. А це дуже важливо!
 
2. Ніколи не показуйте дитині, що ваш настрій залежить від нього. Цим прийомом користуються усі діти. Як тільки дитина помітить, що може впливати на вас своєю емоційною поведінкою (а діти ой  як уміють це відчути), "пишіть пропало"! Але цьомук дуже легко запобігти. Якщо ви чули про те, що більшість психологів рекомендують природну поведінку по життю. А щодо дитини цей принцип треба використовувати подвійно. Ви повинні бути  врівноваженим батьком та матір'ю. І навчившись себе тримати в руках разом з вашим улюбленцем, ви розвинете в собі спокій, який стане в нагоді, можливо, і при спілкуванні з вашим начальством, або як знати, з підлеглими. Що теж дуже великим плюсом.
 
3. І останній метод - це просто любите вашу дитину такою, якою вона є. Не треба показувати їй поганий приклад невдалого маніпулювання і тоді вона буде вас теж просто любити за те, що ви такі хороші і люблячі ЙОГО батьки.


http://www.vseodetyah.com
 
Події, люди, факти | Переглядів: 1060 | Дата: 17.08.2011 | Коментарі (1)


1-5 6-10 ... 16-20 21-25 26-30 31-32
Контактна інформація
вул. Шкільна, 1-А,
с. Коровія, Чернівецький р-н,
Чернівецька обл., 60410

Вхід на сайт
Пошук
Block title
Block content

Copyright © 2009 - 2024 - Коровійський ліцей. Всі права захищено.