Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 02.05.2024, 14:54

КОРОВІЙСЬКИЙ ЛІЦЕЙ Чернівецької міської ради

Меню сайту
Наше опитування
Який Ваш улюблений предмет?
Всього відповідей: 440
Міні-чат
Block title
Block content



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Психолог радить

У категорії оголошень: 25
Показано оголошень: 11-15
Сторінки: « 1 2 3 4 5 »



 

Новинки | Переглядів: 941 | Дата: 07.04.2014 | Коментарі (0)

13 грудня 2013 року в Міністерстві освіти і науки під головуванням заступника Міністра освіти і науки України Бориса Жебровського відбулась творча дискусія: «Гіперактивні діти: особливості характеру чи нездоров’я?».   

Участь у дискусії взяли участь науковці в галузі освіти та медицини, практичні психологи  дошкільних навчальних закладів.

«Сьогодні терміни «гіперактивність» і «дефіцит уваги» так широко вживаються, що їх починають застосовувати мало не до кожної другої непосидючої дитини.Батькам нав’язується думка, ніби їх активні діти психічно хворі і потребують лікування або особливого спостереження. Але чи кожна дитина, нездатна посидіти на місці довгий час або не слухаюча батьків, гіперактивна? - розпочав засідання Борис Жебровський, -  «Гіперактивність або непосидючість? Де ж знаходиться межа між характером і нездоров’ям? Як допомогти кожній дитині?»

«Допомога гіперактивній дитині – це дуже складний  процес, і багато підводних каменів на шляху до повного відновлення» - відмітила нейропсихолог, директор центру лікувальної педагогіки Олена Яковенко, - «Варто всім знати: синдром дефіциту уваги з гіперактивністю - це не захворювання, а просто дитяча поведінка. Як правило, гіперактивність не діагностується у дітей молодше 5-6 років, оскільки бути активним (і навіть дуже активним) і непосидючим в цьому дошкільному віці - абсолютно нормально. І не треба поспішати застосовувати  медикаментозне лікування, це може лише нашкодити дитині, а не допомогти».

Всі учасники дискусії зійшлися на тому, що у роботі з гіперактивною дитиною потрібно насамперед, пам'ятати: постійні окрики, зауваження, погрози покарання не поліпшують поведінку гіперактивної дитини. Для них дуже важливо емоційний і фізичний контакт:  дитину треба обійняти, приголубити, заспокоїти у важких ситуаціях – і неконтрольовані емоції та м’язова напруга почнуть спадати. Тільки внутрішньо прийнявши для себе ці знання, дорослі зможуть правильно поводитися з дитиною: НЕ підвищувати голос і НЕ сварити дитину, НЕ сюсюкати і НЕ потурати, НЕ поспішати самим і НЕ квапити дитину, НЕ нервувати і НЕ дратуватися, НЕ міняти домовленостей і планів тощо. При цьому, в жодному разі дитина не повинна відчути, що її жаліють!

«Доречи: аналізуючи біографії великих людей, вчені знаходять ознаки синдрому дефіциту уваги і гіперактивності у багатьох. Вважається, що схожим синдромом страждали Олександр Македонський, Леонардо да Вінчі, Вольфганг Амадей Моцарт, Людвіг ван Бетховен, Олександр Пушкін, Бенджамін Франклін, Лев Толстой, Томас Едісон, Альберт Ейнштейн, Едгар По, Генрі Форд, Ернест

Хемінгуей, Пабло Пікассо, Уолт Дісней, - сказав заступник Міністра Борис Жебровський: -  «Тож, для щасливого майбутнього  кожної дитини - важливо, щоб дорослі усім серцем розуміли її біду. Мало знати, що треба робити. Без співчуття, любові і щирості жодні знання не допоможуть. Гаслом для всіх  дорослих  мають стати слова: «Здоров’я дитини – понад усе!».

На завершення дискусії Борис Жебровський дав доручення фахівцям Міністерства продовжити спільно з науковцями, практиками та батьками, громадськими організаціями вивчати тему гіперактивності дітей, включити відповідні розділи до навчальних планів підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів. 

 Джерело: http://mon.gov.ua
Новинки | Переглядів: 834 | Дата: 18.12.2013 | Коментарі (0)

Тестування – це не лише перевірка теоретичних знань, а й значне емоційне випробування, своєрідний стрес. Саме тому важливе значення має психологічна підготовка.

Найбільшою проблемою в ситуації тестування стає хвилювання. Тестування  слід розглядати як своєрідну гру, в якій шансів виграти набагато більше, ніж програти. Незважаючи на те, що тестування вимагає мобілізації  розумових і фізичних сил, вонотакож дає дуже цінну можливість –  ще раз перевірити себе, свої можливості, впевнитися в тому, що ви добре засвоїли пройдений раніше матеріал, відчути себе компетентним у певній галузі знань.

Напередодні заповніть формулу оптимістичного конструктивного налаштування на тестування: «Я успішно складу тестування, тому що ...», «Я успішно складу тестування, навіть якщо ...»,«Я успішно складу тестування, незважаючи на ...», «Я успішно складу тестування завдяки ...», «Я успішно складу тестування, спираючись на ...». Це допоможе виявити ваші ресурси, розвинути впевненість в своїх силах.

По дорозі до школи  глибоко дихайте, щоб наситити головний мозок киснем.Сміливо заходьте до класу. Не сумнівайтеся, усе вийде. Сядьте зручно, виконайте релаксаційну техніку «Подих очищення». Для цього необхідно сісти випрямившись на стілець і тримати спину прямо. Покладіть руки на коліна долонями догори. Вдихніть глибоко й видихніть без паузи між вдихом і видихом. Вдих — трохи швидший, ніж видих. Якщо хочете, можете надати своєму диханню якогось кольору. Наприклад, видихаєте сіре повітря. Уявіть, що ви видихаєте своє занепокоєння, свій страх, своє напруження. А повітрю, яке ви вдихаєте, надайте якогось іншого, приємного кольору, наприклад, блакитного. Ви вдихаєте спокій, упевненість і легкість.

Зосередьтесь! Після виконання попередньої частини тестування (заповнення бланків та інструкції вчителя), коли ви з’ясували всі незрозумілі для вас моменти, спробуйте зосередитися і забути про людей довкола. Для вас мають існувати лише текст завдань і годинник, що регламентує час тесту. Перед тим, як вписати відповідь, перечитайте запитання двічі і переконайтеся, щови правильно зрозуміли  його суть.

Почніть із легких завдань! Почніть відповідати на ті запитання, в яких ви не сумніваєтеся, не зупиняйтеся на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ви заспокоїтеся, думки стануть яснішими і чіткішими, увійдете до робочого ритму, і потім вся ваша енергія спрямується на складніші запитання.

Читайте завдання до кінця! Не намагайтеся зрозуміти умови завдання «з перших слів», щоб зекономити час. Це може призвести до помилок, навіть, під час виконання найпростіших завдань.

Думайте лише про поточне завдання! Коли ви бачите нове завдання, забудьте все, що було у попередньому. Зазвичай завдання в тестах не пов’язані одне з одним.

Заплануйте два кола! Розрахуйте час так, щоб дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях (перше коло). Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких завданнях, а потім спокійно повернетеся і подумаєте над складнішими, які спочатку довелося пропустити (друге коло).

Перевірте! Залиште час для перевірки своєї роботи, принаймі, аби встигнути переглянути і помітити явні помилки.

Не засмучуйтеся! Вдало підготуватися до тестування, перебороти невпевненість, лінь, страх –   це теж маленька перемога на великому шляху життя.

Пам’ятайте – перемагають не завжди найсильніші чи найспритніші, а ті, хто вірить у себе. Успіх з тим, хто його прагне!

дЖЕРЕЛО: http://oblosvita.com/navigaciya/novyny/10093-psihologchna-pdgotovka-uchnv-do-montoringu-yakost-osvti.html

 

Новинки | Переглядів: 752 | Дата: 08.11.2013 | Коментарі (0)

Труднощі першокласників в період адаптації

Вивчення внутрiшнiх процесiв розвитку на кожному вiковому етапi, особливо перiодiв криз - актуальне завдання в дослiдженнi психологiї особистостi дитини. Успiшна адаптацiя є необхiдною умовою розвитку iндивiдуальностi, продуктивної активностi та творчостi.
Перехід вiд дошкiльного вiку до школярства в дитячiй психологiї називають малою кризою. Це критичний вiк. Якi проблеми, труднощi спiткають дитину в цей перiод? Якi природнi механiзми адаптацiї i за яких умов вони «спрацьовують»?
Спочатку сформулюємо критерiї адаптацiї, якi умовно можна подiлити на об’єктивні та суб’єктивнi. Об’єктивнi показники адаптацiї - це адекватна поведiнка та успiшне навчання. До суб’єктивних належать самовдоволення, яке проявляється в емоцiйному станi, та внутрiшнiй комфорт.
Навчальна дiяльнiсть складається з фiзiологiчного, психiчного, інтелектуального, соцiального, педагогiчного та iнших аспектiв. Адаптацiя дитини до школи має ту ж рiзноманiтнiсть аспектiв.

Розглянемо деякi з них.
І. Особливiстю соцiальної адаптацiї є пошук дитиною свого мiсця в групi однокласників, можливiсть виявити свої здiбностi та iнтереси. Якщо дитина набула досвiду спiлкування, встановлення стосункiв та поведінки в конфлiктних ситуацiях в умовах дитячого закладу в дошкiльному вiцi, то адаптація в класному колективi проходить швидко. Тривалий, iнодi болісний перiод адаптації переживають діти, якi одночасно з навчанням набувають досвiду щоденного спілкування з різними за характером однокласниками, шукають способiв самоствердження. Вчителевi та вихователевi необхiдно зрозумiти причини неадекватної поведiнки дитини. Доброзичлива атмосфера в класi, а також цiлеспрямованi виховнi завдання та iгри, в яких дитина вчиться виявляти себе i з повагою ставитись до iнших, допоможуть швидше знайти своє мiсце в класi.

II. У першому класi зустрiчаються дiти, якi граються на уроках, на перервах, а виконання навчальних завдань стає для них лихом. Чому трапляються такi випадки? Це дiти, у вiковому розвитку яких ще не закiнчився перiод дошкілля, коли вся внутрішня енергiя спрямована на гру та спiлкування. Це так звані психологічно неготовi до навчання дiти.
У цьому випадку тiльки умови, за яких навчання будується на грi та спiлкуваннi, допомагають дитині задовольнити свою потребу в грi не за рахунок навчання. З виховною метою треба формувати мотивацію навчання та ціннісні орієнтири.

III. З початком навчання перед дитиною ставляться нові вимоги соцiальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень, Ступiнь адаптації до нової соціальної ролi школяра визначається рiвнем вольового розвитку та саморегуляцiї. При невисокому рiвнi психiчних процесiв сприймання вимог вiдбувається поступово.
Успiшний процес психологiчної адаптацiї таких дiтей залежить вiд дорослих. Атмосфера вимогливостi i доброзичливостi прискорює формування вольової саморегуляцiї.

IV. Змiна ролей від дошкільника до учня призводить i до нових стосунків в ланці «дитина – батьки». Тепер поряд з турботою дитина відчуває, що ставлення до неї залежить від результатів навчання.
Надзвичайно велике місце в адаптації дитини належить сім’ї, дорослим. Тому велике значення в профілактиці труднощів адаптації має поглиблена психологічна консультація на основі тестування та спостереження ще на етапі вступу до школи. Батькам необхідно давати рекомендації з урахуванням індивідуальних особливостей дитини – як правильно підготувати її до школи, які проблеми спіткають майбутнього школяра тощо.
При перших ознаках дезадаптації необхідно проводити роботу з батьками про труднощі дитини. Тільки безумовне сприймання дитини батьками, розуміння та підтримка в складних ситуаціях створюють відчуття захищеності, внутрішнього комфорту дитини.

V. Багато важать для успiшної адаптації стосунки «учень – учитель». Адже дитина перебуває у великiй емоцiйній залежностi вiд вчителя . Саме вчитель створює або не створює умови для повного розкриття потенційних можливостей дитини. Тому важко зрозуміти справжні причини та психологічні механізми неадекватної поведінки та навчальних невдач. З цією метою можуть проводитись так звані «малі педради», на яких вчителі, які працюють з дітьми, аналізують причини дезадаптації і роблять відповідні рекомендації.
Отже виявами дезадаптації в початковий період є:
- швидка втомлюваність, глибокий спад працездатності на кінець дня та тижня;
- підвищена тривожність, плаксивість;
- неадекватна поведінка;
- невміння будувати стосунки з дітьми та дорослими;
- неуспішність у навчанні.

Можемо зробити висновок, що основними причинами труднощів під час адаптації є:
1. Психофізіологічні особливості:
- слабкий тип нервової системи;
- підвищена сенситивність;
- надмірне збудження.
2. Особливості розвитку:
- не сформованість емоційно-вольової сфери;
- слабка саморегуляція поведінки.
3. Хибні методи виховання в сім’ї:
- виховання за типом – кумир в сім’ї;
- несприйняття дитини;
- батьківська вседозволеність.
Дослідження цих причин допомагає розробити програму допомоги дитині в адаптації.
Рекомендуємо проводити такі заходи:
1. Індивідуальна робота з психологом – корекційні ігри, бесіди.
2. Консультації батькам.
3. Малі педради.
4. Ігри та завдання з метою корекційно-виховної роботи.
Такий комплексний підхід дає результати: вже на кінець другої чверті дитина долає труднощі.
Новинки | Переглядів: 804 | Дата: 23.10.2012 | Коментарі (0)

 Як би не хотіли ми бачити своїх дітей правдивими, час від часу нам доводиться констатувати, що діти, втім, як і дорослі, брешуть. 
Джерело:http://yrok.at.ua
Новинки | Переглядів: 1130 | Дата: 21.07.2012 | Коментарі (0)


Контактна інформація
вул. Шкільна, 1-А,
с. Коровія, Чернівецький р-н,
Чернівецька обл., 60410

Вхід на сайт
Пошук
Block title
Block content

Copyright © 2009 - 2024 - Коровійський ліцей. Всі права захищено.